امنیت هیچگاه صددرصد نیست
امنیت هیچگاه صددرصد نیست

کشف بدافزار های ضد ایرانی مرتبط با فلیم

نویسنده : صادق نوری | تاریخ : 11:10 - پنج شنبه 12 بهمن 1391

گزارش های تازه منتشر شده در این مورد که توسط شرکت امنیتی روسی کسپرسکی، گروه واکنش سریع رایانه‌ای آلمان و بازوی امنیت سایبری اتحادیه بین المللی مخابرات تهیه شده نشان می‌دهد که طراحی فلیم از سال ۲۰۰۶ آغاز شده است.


لطفا به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید : 


دسته بندی : <-CategoryName->


کرم گروگانگیر در اسکایپ

نویسنده : صادق نوری | تاریخ : 10:40 - پنج شنبه 12 بهمن 1391

این بدافزار با استفاده از فریب كاربر برای كلیك بر روی یك پیغام فوری، دانلود می‌گردد.

یك كرم خرابكار كه با استفاده از پیام‌های فوری اسكایپ در حال گسترش است، می‌تواند كنترل سیستم قربانی را در دست گرفته و محتویات آن را به گروگان بگیرد.
این پیغام فوری ابتدا با نمایش پیغام مهندسی اجتماعی «lol is this your new profile pic?»، كاربر را ترغیب به دانلود یك فایل ZIP می‌نماید كه از طریق یك لینك، این پیغام را برای سایر كاربران اسكایپ نیز منتشر می‌كند. فایل ZIP حاوی یك فایل اجرایی است كه یك نسخه از كرم Dorkbot را نصب كرده و یك راه نفوذ مخفی را از طریق  Blackhole كه یك كیت سوء استفاده مورد استفاده مجرمان برای آلوده كرده سیستم‌ها از طریق حفره‌های امنیتی است، ایجاد می‌نماید.
این راه نفوذ مخفی به مهاجم راه دور اجازه می‌دهد كه كنترل سیستم را در دست گرفته و گروگان‌گیر را نصب نماید. این گروگان‌گیر برنامه خرابكاری است كه از طریق كلمه عبور یا رمزگذاری، از ورود كاربر به سیستم جلوگیری كرده و از وی می‌خواهد كه در برابر بازگرداندن سیستم و محتویات آن، به وی پول پرداخت نماید. این گروگان‌گیر از كاربر می‌خواهد كه ظرف مدت 48 ساعت مبلغ 200 دلار را به وی پرداخت كند یا اینكه خطر حذف شدن فایل‌های خود را بپذیرد.
این بدافزار همچنین جعل كلیك كرده و رفتار كاربر معتبر را با كلیك بر روی تبلیغات تقلید می‌نماید. تعداد این كلیك‌ها بسیار زیاد بوده و برای مثال در یك بازه زمانی ده دقیقه‌ای، بیش از 2200 كلیك ثبت شده است.
اسكایپ اظهار داشت كه در حال تحقیق درباره این مسأله است و به كاربران توصیه كرده است كه نسخه اسكایپ خود را ارتقاء داده و نرم‌افزار امنیتی سیستم خود را نیز به‌روز نمایند.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: انتشار ویروس و بدافزار ها , اسکایپ,

ویندوز 8 سوژه ی جدید هکر ها

نویسنده : صادق نوری | تاریخ : 10:35 - پنج شنبه 12 بهمن 1391

 
 
این بدافزار پس از نفوذ به رایانه‌ها پیامی را در مورد در معرض خطر بودن سیستم‌های کاربران به نمایش گذاشته و از آنها می‌خواهد برای برطرف کردن مشکل یک برنامه ضدویروس قلابی را خریداری کنند.

در حالی که مدت زمان چندانی از عرضه ویندوز ۸ نگذشته جنایتکاران آنلاین معدود کاربران این سیستم عامل را هدف قرار داده‌اند.

مؤسسه امنیتی ترند میکرو بدافزاری موسوم به TROJ_FAKEAV.EHM را شناسایی کرده که کاربران ویندوز ۸ را هدف قرار می‌دهد.

ترند میکرو همچنین از حملات فیشینگ از طریق ایمیل بر ضد ویندوز ۸ خبر داده است.

بدافزار مذکور از طرق برخی وب‌سایت‌های مشکوک و آلوده منتشر می‌شود. این بدافزار پس از نفوذ به رایانه‌ها پیامی را در مورد در معرض خطر بودن سیستم‌های کاربران به نمایش گذاشته و از آنها می‌خواهد برای برطرف کردن مشکل یک برنامه ضدویروس قلابی را خریداری کنند.

در جریان حمله فیشینگ هم کاربران به یک صفحه اینترنتی که توسط هکرها طراحی شده هدایت می‌شوند. این صفحه ظاهراً برای دانلود برخی برنامه‌های مرتبط با ویندوز ۸ طراحی شده و از کاربران خواسته شده برای دسترسی به محتوای یاد شده اطلاعات خصوصی خود مانند آدرس ایمیل و کلمه عبورشان را وارد کنند.

کارشناسان امنیتی معتقدند طی هفته‌ها و ماه‌های آینده همزمان با افزایش تعداد کاربران ویندوز ۸، میزان بدافزارهای طراحی شده برای سوءاستفاده از این سیستم عامل هم بیشتر خواهد شد.


دسته بندی : <-CategoryName->


کنگره سالانه هکرهای اروپا در هامبورگ + تصاویر

نویسنده : صادق نوری | تاریخ : 16:18 - دو شنبه 9 بهمن 1391

بزرگترين کلوب هکرهاي اروپا موسوم به CCC با حضور 6 هزار هکر و کارشناس امور امنيت اطلاعات آغاز بکار کرد. در همايش 4 روزه تازه ترين دستاوردهاي هکري و هکتيويست و نقطه عليه ساخت بدافزارهاي حکومتي مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد.
ياکوب اپلبائوم در مراسم افتتاحيه گفت سرويس هاي جاسوسي شبکه هاي خود را وسعت داده اند و ديتا سنتر امريکا مي خواهد همه ما را مانيتور کرده و تحت نظارت خود داشته باشد. وي در مورد نوع دولتي جاسوسي اينترنتي هشدار داد.
اپلبائوم هکر 29 ساله اي که براي پروژه TOR کار مي کند گفت نمونه بزرگ جاسوسي امريکا عليه همه مردم دنيا پروژه ديتا سنتر يوتا ساخت NSA امريکا است. او از مردم خواست عليه هر نوع جاسوسي و استراق سمع دولتي مبارزه کنند. وي پروژه يوتاي امريکا را عليه دموکراسي و آزادي انسان خواند. هکر 29 ساله با توسعه TOR سعي کرده دسترسي به اينترنت آزاد را براي کاربران احيا کند. بيست و نهمين کنفرانس سالانه CCC با 90 مقاله و سخنراني در 4 روز برگزار خواهد شد.
 
 
عکس ها را در ادامه مطلب ببینید:

دسته بندی : <-CategoryName->


آلوده شدن دو نیروگاه ایالات متحده به بدافزار مخرب

نویسنده : صادق نوری | تاریخ : 16:15 - دو شنبه 9 بهمن 1391

دو نیروگاه ایالات متحده به یک بدافزار مخرب آلوده شده‌اند که کارشناسان معتقدند از طریق گرداننده USB منتقل شده است.

به گزارش پایگاه پدافند سایبری، بر اساس گزارش تیم پاسخگویی و هماهنگ رخداد صنعتی ایالات متحده (ICS-CERT) دو نیروگاه تولید انرژی ایالات متحده توسط گرداننده USB به یک بدافزار مخرب آلوده شده‌اند.

بر اساس این گزارش طی ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر 2012 شبکه کنترل صنعتی نیروگاه دو ایالت، به این بدافزار آلوده بوده اما هیچ نشانی از تخریب تاسیسات مشاهده نشده است.

کارشناسان دلیل آلودگی سیستم کنترل نظارتی و اکتساب داده‌ها (SCADA) به این بدافزار را عدم رعایت دسته‌بندی سوئیچ‌ها بین رایانه‌های کاربری و سیستم‌های صنعتی دانسته‌اند.


دسته بندی : <-CategoryName->


دنیای IT در سال 2013

نویسنده : صادق نوری | تاریخ : 16:7 - دو شنبه 9 بهمن 1391

آیا رویاهای شما، برای راحت‌تر شدن زندگیتان در سال 2013 به تحقق خواهد پیوست؟ بعد از خواندن این مقاله، منتظر بمانید و ببینید چه بر سر رویاهایتان خواهد آمد!
شش پیش‌بینی برای دنیای آی‌تی در سال ۲۰۱۳به گزارش "امنیت در فضای سایبر"به نقل از خبرآنلاین، شین ریچموند دبیر تکنولوژی دیلی تلگراف شش پیش‌بینی برای دنیای آی‌تی در سال ۲۰۱۳ کرده که با هم می‌خوانیم:

دسته بندی : <-CategoryName->


» سایت سازمان سیا با حملات هکرها از دسترس خارج شد

نویسنده : صادق نوری | تاریخ : 16:15 - یک شنبه 8 بهمن 1391

سایت سازمان سیا آمریکا روز گذشته از سوی گروه هکرهای ناشناس مورد حمله قرار گرفت و به مدت چندین ساعت از دسترس خارج شد.



دسته بندی : <-CategoryName->


نظرات مردم 26 کشور جهان درباره ی اینترنت

نویسنده : صادق نوری | تاریخ : 15:34 - شنبه 7 بهمن 1391

 

 

فاوانیوز: تحقیقات جدید بر روی 27 هزار نفر از 26 کشور جهان نشان می دهد کاربران به این توصیف که اینترنت یکی از حقوق اولیه انسانی است و همه انسانها باید به شبکه مجازی اینترنت دسترسی داشته باشند اعتقاد جدی دارند.

 در حال حاضر کشورهایی از قبیل فنلاند و استونی دسترسی به اینترنت را به عنوان یکی از قوانین حقوق بشر برای شهروندان خود اعلام کرده اند و سازمانهای بین المللی از جمله سازمان ملل نیز تلاش خود را برای دسترسی جهانی به اینترنت و پهنای باند آغاز کرده اند.

رئیس اتحادیه ارتباطات بین الملل معتقد است حق برقراری ارتباط امری نیست که بتوان آن را انکار کرد و اینترنت منبعی بالقوه و قدرتمند از روشنگری است که تا به حال خلق شده است. به گفته وی دولتها باید به اینترنت به عنوان زیرساختی بنیادین احترام گذاشته و به آن توجه کنند. به گفته "هامادون توره" بشر اکنون وارد جامعه ای آگاه شده است و برای حضور در این جامعه همه باید به آن دسترسی داشته باشند.

این تحقیق که توسط موسسه GlobeScan شبکه بی بی سی انجام گرفته است دیدگاه کاربران را درباره دسترسی دولتها به برخی از بخشها و تظیمات اینترنت اعلام کرده است. به اعتقاد کاربران در کره جنوبی و نیجریه دولتها هرگز نباید به تنظیمات اینترنت دسترسی داشته باشند و یا در آن مداخله کنند با این حال اکثریت کاربران در چین و تعداد زیادی از کشورهای اروپایی با این نظر مخالفت کردند.

برای مثال 55 درصد از کاربران در انگلستان بر این باور بودند که در برخی موارد مداخله دولت در تنظیمهای اینترنت نیاز خواهد بود. لایحه اقتصاد دیجیتال انگلستان که در کنار وعده ارائه اینترنت پرسرعت و پهنای باند جهانی تا سال 2012، امکان کاهش سرعت و یا قطع اتصال به اینترنت کاربران متخلف را به شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی خواهد داد یکی از نمونه های بارز مشارکت دولت در محدود سازی دسترسی به اینترنت در کشورهای اروپایی است و فرانسه نیز دیگر کشوری است که قوانینی مشابه را وضع کرده است.

در این میان اتحادیه اروپا به تازگی مقرراتی مبنی بر آزادی اینترنت ارائه کرده که در آن تاکید شده است اقدام هر یک از اعضای این اتحادیه که بر روی استفاده از اینترنت یا دسترسی شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا به اینترنت تاثیر بگذارد باید تحت حقوق اولیه و حقوق آزادیهای شهروندان صورت گیرد. به بیانی دیگر در این مقررات جدید آمده است شهروندان اتحادیه اروپا قبل از صورت گرفتن هر اقدامی که به محدودیت دسترسی آنها به شبکه اینترنت منجر شود، سزاوار برخوردی عادلانه و بیطرفانه هستند.

دیگر بخشهای این تحقیق نشان می دهد 87 درصد از کاربران اینترنت معتقدند دسترسی به شبکه باید به یکی از حقوق اصلی و بنیادین تمامی انسانها در جهان تبدیل شود و 70 درصد از افرادی که امکان دسترسی به اینترنت را ندارند معتقدند دسترسی به شبکه حق طبیعی آنها است.

به طور کلی 79 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق چه به اینترنت دسترسی داشته اند یا نه با توصیف اینترنت به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشر موافقت کردند. کشورهایی مانند مکزیک، برزیل و ترکیه نیز در میان طرفداران قدرتمند این نظر به شمار می روند. نکته جالب در اینجاست که درصد بیشتری از شهروندان کشورهایی مانند ترکیه و کره جنوبی، دارنده پرسرعت ترین دسترسی به اینترنت در جهان نسبت به کشورهای اروپایی با این نظریه موافقت کرده اند.

از دیگر جنبه های این تحقیق آشکار شدن این واقعیت بود که اینترنت به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از حیاتی ترین بخشهای زندگی بسیاری از انسانها در جهان است به طوری که سه چهارم کاربران در کشورهای ژاپن، مکزیک و روسیه اعلام کردند توانایی مقابله با این تغییر حیاتی را ندارند.

در عین حال اکثر سئوال شوندگان بر این باور بودند که دسترسی به اینترنت آزادی بیشتری به زندگی آنها بخشیده است. آزادی که بخشی دیگر از کاربران نسبت به آن احساس خطر می کنند. به بیانی دیگر خطرهایی مانند کلاهبرداری، آسانی دسترسی به مفاهیم خشونت بار و غیر اخلاقی و به خطر افتادن حریم شخصی از جمله مواردی است که نگرانی شدید برخی از کاربران حاضر در این تحقیق را برانگیخته بود.

بر اساس گزارش بی بی سی، اکثر کاربران ژاپنی، کره جنوبی و آلمان بر این باور بودند که آزادی بیان در اینترنت برای آنها ایمنی چندانی را به همراه ندارد اما کاربران کشورهایی مانند نیجریه، غنا و هند نظری متفاوت در این باره داشته و از ابراز عقیده آزادانه در شبکه مجازی منطقه خود احساس امنیت و ایمنی داشتند.



دسته بندی : <-CategoryName->


آیا واقعا خمیر دندان خط و خش های سی دی را ترمیم میکند؟

نویسنده : صادق نوری | تاریخ : 11:2 - جمعه 6 بهمن 1391

 هر زمانی که یک مشکلی در تکنولوژی وجود داشته باشد که عموم مردم درباره آن اطلاعات کاملی نداشته باشند، افسانه ها و داستان های محلی ( چه درست و چه غلط ) به کار گرفته می شوند تا مشکل حل شود. خود شما حتما راه حل ها و داستان های غیر قابل باوری در مورد تکنولوژی های مختلف شنیده اید که مطمئنا می دانید کاملا غلط هستند و تنها به خاطر عدم آگاهی مردم از آن تکنولوژی ها به وجود آمده اند.

یکی از همین داستان ها و راه حل های شک برانگیز در مورد تکنولوژی، همین تمیز کردن و از بین بردن خطوط روی سی دی با استفاده از خمیر دندان است. اما آیا واقعا چنین راه حلی جواب می دهد؟ در ادامه می خواهیم کاملا منتطقی به این موضوع بپردازیم و ببینیم آیا این مساله واقعیت دارد یا خیر.

در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید

 


دسته بندی : <-CategoryName->


روسیه به دنبال تقویت دفاع سایبری

نویسنده : صادق نوری | تاریخ : 9:48 - جمعه 6 بهمن 1391

رییس جمهور روسیه به دنبال کشف رخنه یک شبکه جاسوسی به رایانه های دولت و سفارتخانه های این کشور، دستور حفاظت از رایانه های دولتی در برابر حمله های هکری را صادر کرد.

ولادیمیر پوتین فرمانی را در ۱۵ ژانویه امضا کرد که به سرویس امنیت فدرال (FSB) اختیار می دهد یک سیستم ملی برای شناسایی، پیشگیری و نابودی تاثیر حملات رایانه ای به منابع اطلاعات فدراسیون روسیه ایجاد کند.


دسته بندی : <-CategoryName->


آخرین مطالب

» برخی هکرهای ایرانی از شرکت‌های آمریکایی جاسوسی می‌کنند ( 1393/02/26 )
» پارلمان آلمان جزئیات شنود را از زبان اسنودن می‌شنود ( 1393/02/25 )
» پسورد ایمیل‌های یاهو دوباره به سرقت رفت ( 1392/11/12 )
» آمریکا جاسوسی اطلاعات را وارد مرحله جدیدی می‌کند ( 1392/11/7 )
» مایکروسافت مشکل SVCHOST را در ویندوز XP رفع خواهد کرد ( 1392/11/7 )
» بدترین رمزهای ورود سال 2013 ( 1392/11/2 )
» آمریکا بیشترین درخواست جاسوسی از گوگل را داشته ( 1392/9/30 )
» سرقت پیام های كوتاه توسط بات نت اندروید ( 1392/9/30 )
» اسنودن، استخوانی لای زخم آمریکا ( 1392/9/24 )
» 10 دلیل برای ترسیدن از هکرها ( 1392/9/16 )
» اغلب کسانی که از وای-فای عمومی استفاده می کنند مراقب امنیت اطلاعات خود نیستند ( 1392/9/12 )
» ابزارهای لینوکسی متصل به اینترنت مورد هدف کرم جدید لینوکس قرار می گیرند ( 1392/9/11 )
» مایکروسافت به دنبال روش های رمزنگاری قوی تر برای مقابله با NSA است ( 1392/9/8 )
» در آینده ای نزدیک چشمان شما تبدیل به رمز عبورتان می شوند ( 1392/9/7 )
» آلوده کردن ۵۰ هزار شبکه کامپیوتری توسط NSA برای مقاصد جاسوسی ( 1392/9/7 )
صفحه قبل 1 ... 38 39 40 41 42 ... 44 صفحه بعد
cache0131last1626329626