خدمات امنيت آی‌تی مبتنی بر رايانش ابری تا سال 2015 افزايش می‌يابد
امنیت هیچگاه صددرصد نیست

خدمات امنيت آی‌تی مبتنی بر رايانش ابری تا سال 2015 افزايش می‌يابد

نویسنده : صادق نوری | تاریخ : 1:0 - چهار شنبه 16 خرداد 1392

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: بنا بر گزارش شركت تحقیقات حوزۀ آی‌تی، گارتنر (Gartner)، تا سال 2015 ده درصد از كل محصولات امنیت آی‌تی از فناوری ابری منشأ خواهد گرفت، و بازار خدمات امنیت مبتنی بر فناوری ابری تا سال 2016 به ارزشی معادل 4.2 میلیارد دلار خواهد رسید.
علاوه بر این، خدمات مذكور چشم‌انداز بازار را، به ویژه در برخی حوزه‌های فناوری‌های كلیدی امنیتی مانند ایمیل ایمن و ورودی‌های ایمن وب، ارزیابی آسیب‌پذیری از راه دور، و مدیریت هویت و دسترسی (IAM) دچار تحول فراوانی می‌كند. در این تحقیق، خریداران خدمات امنیتی در اروپا و امریكا، كه نمونه‌هایی از تمام صنایع و شركت‌هایی در ابعاد مختلف بودند، اعلام كردند در صدد آن هستند كه طی 12 ماه آینده مصرف خدمات ابری متداول را بالا ببرند.علاوه بر این، خدمات مذكور چشم‌انداز بازار را، به ویژه در برخی حوزه‌های فناوری‌های كلیدی امنیتی مانند ایمیل ایمن و ورودی‌های ایمن وب، ارزیابی آسیب‌پذیری از راه دور، و مدیریت هویت و دسترسی (IAM) دچار تحول فراوانی می‌كند. در این تحقیق، خریداران خدمات امنیتی در اروپا و امریكا، كه نمونه‌هایی از تمام صنایع و شركت‌هایی در ابعاد مختلف بودند، اعلام كردند در صدد آن هستند كه طی 12 ماه آینده مصرف خدمات ابری متداول را بالا ببرند.

اریك الم، مدیر تحقیقات گارتنر، در بیانیه‌ای چنین اعلام كرده است: «میزان تقاضای خریدارانی كه در صدد كاربرد خدمات امنیتی مبتنی بر رایانش ابری‌اند تا با آن مشكل كمبود نیروی كار یا مهارت را حل كنند، از هزینه‌ها بكاهند، یا سریعاً با مقررات امنیتی تطابق یابند، همچنان بالا باقی می‌ماند. تغییر در رفتار خریداران خدمات از گرایش به كاربرد تجهیزات سنتی درون‌سازمانی به الگوهای توزیع مبتنی بر فناوری ابری به تأمین‌كنندگان خدمات و فناوری‌های ابری فرصت خوبی می‌دهد، اما تأمین‌كنندگانی كه از این قابلیت برخوردار نیستند باید سریعاً اقدام كنند تا با این جریان پررقابت سازگار شوند.»
به علاوه، 27 درصد از پاسخگویان خاطرنشان كردند كه راه‌اندازی سیستم اجازۀ ورود را به منزلۀ بخشی از خدمات ابری در نظر دارند. سیستم اجازۀ ورود به منزلۀ خدمات، به خریداران خدمات امنیتی امكان آن را می‌دهد كه اطلاعات شخصی قابل‌ شناسایی‌شان یا سایر اطلاعات محرمانه را اعلام نكنند. این خدمات به سازمان‌ها نیز امكان می‌دهد كه سیستم‌های اجازه یافته را از مجموعۀ «در چهارچوب» منطبق با صنعت كارت‌های پرداخت جدا سازند تا به این ترتیب، به وضع مقررات برای محیط مذكور نیاز نباشد.
این گزارش به حوزۀ دیگری نیز اشاره می‌كند كه احتمالاً رشد زیادی را تجربه خواهد كرد: اطلاعات امنیت و مدیریت رخدادها (SIEM) به منزلۀ خدمات. بیش‌ترین توجه معطوف به تطابق با قوانین و نیازِ خریداران خدمات امنیتی به كاهش هزینه‌های مدیریت ثبت ورود، گزارش‌دهی دربارۀ تطابق، و نظارت بر رخدادهای امنیتی است.
به گفتۀ اریک الم، تقاضای كلی مشتریان برای خدمات بی‌شمار امنیتی ابری معرف وجود فرصتی برای ایجاد یا مشاركت با واسطه‌های خدمات ابری است. با سوق یافتن بیش‌تر سازمان‌ها به سمت انتقال داده‌هاشان به ابرها، تقاضای مشتریان برای برخورداری از خدمات واسطه بیش‌تر آشكار می‌شود و این روند مستلزم خدمات متعدد مبتنی بر ابر و یا تركیبی از خدمات ابری و درون‌سازمانی است.
ارزیابی‌ای كه گارتنر در ماه ژانویۀ 2013 در مورد هزینۀ ‌مصرفی امنیتی انجام داد نشان‌دهندۀ آن است كه خریداران خدمات امنیتی بسیار متقاضی دریافت خدمات امنیتی مبتنی بر فناوری ابری‌اند. گارتنر به فروشندگان خدمات توصیه می‌كند كه خدمات ارائه‌شدۀ خود را همراه با گزینه‌های مبتنی بر فناوری ابری عرضه كنند تا به این ترتیب، تعداد زیادی از مشتریان با پرداخت هزینۀ كمتر از خدمات برخوردار شوند و در نتیجه، احتمال حفظ مشتری در این بخش از بازار افزایش یابد.
الم چنین نتیجه می‌گیرد: «ارزشی كه خدمات ابری برای خریداران خدمات امنیتی ایجاد می‌كنند بر اساس كاهش هزینۀ عملیات و سرمایه قابل اندازه‌گیری است. تأمین‌كنندگان خدمات امنیتی كه در حال حاضر تنها راهكارهای مبتنی بر سخت‌افزار و نرم‌افزاری ارائه می‌كنند كه مستلزم فرایند اجراست، باید نقشۀ راهی برای محصول فراهم كنند كه به مشتریان امكان آن را بدهد كه در طی فرایند كار خود قادر به جابه‌جایی خدمات و استفاده از فناوری ابری باشند.»
علاوه بر این، در گزارش مذكور هشدار داده شده است فروشندگانی كه نتوانند گزینه‌های مبتنی بر فناوری ابری را عرضه كنند، ممكن است با كاهش درآمد مواجه شوند و مشتریانِ خواهانِ راهكارهای مبتنی بر فناوری ابری را از دست بدهند. با این همه، شركت مذكور خاطرنشان كرد كه انتظار می‌رود بسیاری از مشتریان در مورد ارسال اطلاعات ورودی مهم به خدمات ابری هوشیار باقی بمانند و این موضوعی است كه تأمین‌كنندگان خدمات امنیتی باید به آن توجه داشته باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-CategoryName->


آخرین مطالب

» برخی هکرهای ایرانی از شرکت‌های آمریکایی جاسوسی می‌کنند ( 1393/02/26 )
» پارلمان آلمان جزئیات شنود را از زبان اسنودن می‌شنود ( 1393/02/25 )
» پسورد ایمیل‌های یاهو دوباره به سرقت رفت ( 1392/11/12 )
» آمریکا جاسوسی اطلاعات را وارد مرحله جدیدی می‌کند ( 1392/11/7 )
» مایکروسافت مشکل SVCHOST را در ویندوز XP رفع خواهد کرد ( 1392/11/7 )
» بدترین رمزهای ورود سال 2013 ( 1392/11/2 )
» آمریکا بیشترین درخواست جاسوسی از گوگل را داشته ( 1392/9/30 )
» سرقت پیام های كوتاه توسط بات نت اندروید ( 1392/9/30 )
» اسنودن، استخوانی لای زخم آمریکا ( 1392/9/24 )
» 10 دلیل برای ترسیدن از هکرها ( 1392/9/16 )
» اغلب کسانی که از وای-فای عمومی استفاده می کنند مراقب امنیت اطلاعات خود نیستند ( 1392/9/12 )
» ابزارهای لینوکسی متصل به اینترنت مورد هدف کرم جدید لینوکس قرار می گیرند ( 1392/9/11 )
» مایکروسافت به دنبال روش های رمزنگاری قوی تر برای مقابله با NSA است ( 1392/9/8 )
» در آینده ای نزدیک چشمان شما تبدیل به رمز عبورتان می شوند ( 1392/9/7 )
» آلوده کردن ۵۰ هزار شبکه کامپیوتری توسط NSA برای مقاصد جاسوسی ( 1392/9/7 )